Sidor

tisdag 13 mars 2012

Djungeltröja och tvillingnålsdebut


Den här färgsprakande djungeltröjan, som arbetsnamnet blivit, blev klar i förra veckan. Den låg halvfärdig ett tag och väntade på att jag skulle trotsa min tveksamhet för att sy med tvillingnål. Tidigare har jag fållat genom att overlocka nederkanten och sedan sy två parallella sömmar med vanlig raksöm. Jag befarade en lätt huvudvärk över trådspänningsproblematik men den uteblev. Som så mycket annat så gick det lättare än vad jag trott, det är bara att prova, går det så går det!


Lilla S hade tröjan på sig på den mycket uppskattade babyrytmiken på öppna förskolan idag och det slutade i beställning på två mössor i samma tyg, lycka!


Tvillingnål samt tips och råd: Husqvarnabutiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria