Sidor

lördag 5 maj 2012

30 år!!!


Japp, då har även jag gått och blivit 30 år! Idag har jag överraskats och firats, en mycket härlig dag har det varit! Den började med frukost på sängen, min man hade bakat scones och på brickan låg ett litet paket som såg mycket lovande ut. Innehållet motsvarade förväntningarna med råge! Sedan har dagen kantats av diverse härligheter och gratulationer, tack alla nära och kära för detta!


Här kommer sconesreceptet:
4 dl vetemjöl
1 krm salt
2 tsk bakpulver
50 g margarin
2 dl mjölk


Blanda de torra ingredienserna. Finfördela margarinet i mjölblandningen och tillsätt mjölken. Tryck ut på bakplåtspapper och nagga. Grädda ca 12 min i 250 grader.

5 kommentarer:

  1. Tack för receptet och vilken underbar klänning i förra linlägget!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis på 30-årsdagen. Härligt med födelsedagsfrukost på sängen.

    SvaraRadera
  3. Stort stort grattis en dag försent på din stora dag! 30 är det nya 20 vettu :-)

    SvaraRadera
  4. Jättegrattis!!!! Så här ett par dagar för sent...

    Hoppas att du har haft en underbar födelsedag och en härlig helg!

    Kramar kicki

    SvaraRadera
  5. Ett stort grattis på den stora födelsedagen, lite sent men ändå ;0) Ska själv njuta av mina sista måander som tjugo-något innan jag i augusti tar klivet över till vuxensidan :0) Men å andra sidan kanske åldern äntligen kan matcha sinnet då, har nämligen känt mig som tant ett bra tag nu!! /Louise

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria