Sidor

torsdag 10 maj 2012

Frusen cheesecake!


I helgen som gick fick jag en ursäkt att göra den här fantastiskt goda efterrätten, frusen cheesecake! Jag kommer fortfarande ihåg första gången jag smakade en sådan och det var inte igår, det var närmare bestämt på en fest när jag gick på högstadiet. Jag tyckte att den var helt ljuvligt god då och det tycker jag fortfarande! Ett tips är att krossa kexen i en mortel, det är väldigt smidigt. Det går så klart att förvara kakan i frysen ett tag men får den stå för länge så kan den bli isig. Nu i helgen så fick den stå ca 5 timmar innan servering och då var den genomfrusen men ändå lite krämig. 


Frusen cheesecake
3 ägg
2 dl socker
1 stort paket philapelphiaost
1/2 tsk vaniljsocker
3 dl vispgrädde
digestivekex


Rör ihop äggulor, socker och ost. Vispa grädden. Vispa äggvitor med vaniljsocker. Rör ihop allt. Smöra en form med löstagbar kant. Krossa kexen och strö i botten. Häll smeten i formen och strö över krossade kex. Ställ i frysen några timmar. Pynta med lite frukt eller bär om du vill. Ät och njut!


4 kommentarer:

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria