Sidor

onsdag 16 maj 2012

Nu kan solen få komma!


Nu kan solen få komma och skina så mycket den bara vill. Jag längtar efter sommaren! Nu är dessutom lilla s redo för hon har precis fått en hemmasydd solhatt. Mönstret är en omgjord version från en bok från det glada 70-talet vilken jag hittade hemma hos min mamma. På brättet har jag sytt stickningar med vanlig raksöm, dels för att det är fint och dels för att få lite bättre styrsel på hatten. Tygkombinationen gillar jag verkligen och den har skådats tidigare här på bloggen fast då som festfin klänning. Min ambition var att ta ett foto när lilla s hade solhatten på sig, men det var lättare sagt än gjort. Det visade sig med andra ord att det var ett bra beslut att ha knytband på hatten för den tenderar att åka av illa kvickt!


Tyg: Turkost - Panduro
Lila med prickar - Myrins Textil

3 kommentarer:

  1. Ha, ha - jo knytband är nog en god idé. Kommer ihåg när min stora skulle ha solhatt första gången!

    Kjolen har jag inte hittat, men dyker den upp så ska jag skicka dig en bild.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig; solen får gärna komma omedelbumms!!! VIlken söt solhatt!! /Louise

    SvaraRadera
  3. Solhatten är helt underbar, härliga tyger du har använt dig av. Jag längtar också efter solen!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria