Sidor

fredag 29 juni 2012

Halväten kladdkaka och solvarma klippor


Idag är en festens dag då min man fyller år. Detta firade vi redan igår kväll då vi åkte med goda vänner ut till en holme och njöt av sol, salt bad, grill och och en underbar solnedgång. Vi hade en halväten kladdkaka hemma som jag tyckte kunde funka till efterrätt och med jordgubbar och lite sockermassa så blev den riktigt festlig om jag får säga det själv.


Kladdkaka
100 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt

Smält smöret. Vispa ägg och socker och tillsätt smöret. Blanda övriga ingredienser och rör sedan ned i äggblandningen. Häll smeten i en smord och bröad form. Grädda 15-20 min i 200 grader.

8 kommentarer:

  1. ser ut att ha varit en alldeles ljuvlig kväll... och kakan ser inte så dum ut den heller! :-)

    SvaraRadera
  2. Mysigt! kakan ser supergod ut!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men du, så smart. Dölja det halvätna med jordgubbar var ju kanontipset framför alla :) :) Ser supersmarrigt ut. Jag älskar ju kladdkaka :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Ser ut som ni hade en toppenkväll. Vilket tips att lägga goda jordgubbar där det fattas en bit. Ser så mumsigt ut.

    Ha en skön kväll

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt! Ser ljuvligt ut, både stället och maten, spis för både kropp och själ med andra ord.

    SvaraRadera
  6. Tack för en helt ljuvlig kväll! Ni är fantastiska vänner.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och blogg, här blir det fler besök...

    KRAM Karoline

    Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar

    SvaraRadera
  8. Vilken present, att få något så vackert och gott! / Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria