Sidor

torsdag 21 juni 2012

Sommarfint till midsommarbrallorna



Tack för fina tips på vad som skulle kunna passa till midsommarbrallorna. Ett vitt linne hade utan tvekan varit fint... en liten stund. Ett linne blev det men med en aning mer fläckförlåtande tyg. Jag hade en bild i huvudet av hur linnet skulle se ut och fick efter många ändringar till det. Utgångsmönstret var densamma som på den här tunikan, men jag la till foder, öppning i ryggen, knappar, kantband mm. Jag hade dessutom turen att min kära mamma var på besök så vi kunde slå våra kloka huvuden ihop för att få ordning på det. 


Risken att min kreation kommer att döljas väl under regnställ och tjocktröja är ju överhängade. Men finkläder under regnställ är inte så dåligt det heller! Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig midsommar!


Tyg: Blommigt bomullstyg - IKEA
Blågrå muddväv - Stoff & Stil
Tryckknappar - Stoff & Stil

8 kommentarer:

  1. Men så underbart fint set, absolut finast på midsommar =)

    Hoppas ni får en härlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint set så där härligt somrigt!

    SvaraRadera
  3. Jättefint till byxorna!
    Önskar dig en glad midsommar1
    kramar

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt sött! Duktiga du...!

    SvaraRadera
  5. Gulligt och midsommarfint!!! Så fin tjeja :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev. Riktigt fina midsommarkläder till en liten tjej.

    Ha en skön avslutning på midsommarhelgen

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Helt underbart, tyvärr brukar inte vitt vara rent så länge på barn, så jag tycker att du fick till det riktigt bra!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg du har och så gulliga kläder.
    Tack för att jag fick titta in.
    Ha en fin dag.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria