Sidor

måndag 10 september 2012

Jag drömmer...

Jag drömmer om att ha tid. Tid till att vara med min familj. Tid till att tillsammans ligga i solen och titta på molnen. Tid till att hinna se allt det fantastiska jag har runt omkring mig. Tid så att vi kan ge oss ut på små äventyr. Tid till att sitta hemma och ha det tråkigt. Mer avancerat eller specifikt är det nog inte, men likväl verkar det vara svårt som tusan.

Även andra små drömmar vandrar omkring i mina tankar ibland. Vissa mindre, andra större. Vissa troliga andra mindre troliga. Jag drömmer om att få inreda en lekstuga. Att springa varvet under 1:45. Att ha en trädgård med knotiga fruktträd. Att åka till spännande platser. Att sy en hel kollektion. Att få hjälpa människor till fysisk aktivitet och ökad livskvalité. Att bo i ett hus med skrymslen och vrår. Att alltid kunna cykla till jobbet. Och så fred på jorden så klart...

Detta är några av mina drömmar. Fler drömmar hittar du hos Elvornas hem, gå gärna in där, läs, och dröm dig bort...

11 kommentarer:

  1. vad mycket fint du drömmer om... och tid, ja, det står nog högt upp på alls lista. Iallafall min! Kram...

    SvaraRadera
  2. Ja vad skulle vi göra utan våra drömmar. Tid är väl något de flesta drömmer om.
    Att själv kunna fördela dygnets timmar till det man vill använda dem till.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Så vackert, jag drömmer mig bort en stund med dig!

    SvaraRadera
  4. Innerligt fina drömmar du har :)

    SvaraRadera
  5. Det är fint att drömma sig bort ibland, det hjälper oss att göra rätt val i livet tror jag :)

    SvaraRadera
  6. Fina drömmar och fint skrivit.
    Dröm sött:-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ibland drömmer man om att ha mer tid , det vi faktiskt har så lite av.... Fint är att du värdesätter att använda den med dina nära och kära, för de är det bästa man kan ha. Jag andvänder mycket av min tid att umgås med min gamla mamma , bjuda henne på middag och rå om henne lite, kram Carina

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara drömmar! Så fint skrivet! Önskar dig att dina drömmar går i uppfyllelse!

    SvaraRadera
  9. Underbara drömmar och så fint skriven!

    SvaraRadera
  10. Jodu, visst tänker vi lika du och jag :)

    Ha en fin dag!
    kram
    /Anna

    SvaraRadera
  11. Vilka fina drömmar. Jag drömmer också om mer tid, att få njuta av här och nu och inte bara ha en massa måsten hela tiden.

    Kram Victoria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria