Sidor

lördag 10 mars 2012

En rosa dröm i velour


Vem vill inte ha en mjukisdress i velour? Om kombinationen av färger och material är underbar eller lite för mycket det lämnar jag till er att avgöra. Men när vi var på öppna förskolan och dottern iklädd denna stass började leka med en rosa/lila plasthandväska med tillhörande fickspegel så tyckte jag att det gått lite för långt och prackade på henne en bil istället, någon måtta får det vara.

Att hitta en delbar dragkedja i rätt färg och längd visade sig vara så gott som omöjligt, jag besökte ett antal butiker men utan framgång. Vid senare tillfälle var jag på Eklanda barnmarknad och fyndade en tröja med en perfekt dragkedja för bara några kronor!

Maria tipsar! Köp dragkedjor, knappar och dylikt på befintliga plagg på second hand. Sprätta bort och använd på nya plagg. Billigt och bra att återanvända!


Muddarna på tröjans ärmar och byxornas linning och benslut kan vikas upp, som på bilderna, eller vikas ned allt eftersom armar och ben växer.

Dragkedja: Second hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria