Sidor

fredag 13 april 2012

Virkeländet



Va trött jag blir på mig själv! I min iver över nya roliga projekt och utmaningar så tar jag mig kanske vatten över huvudet ibland. Idag gäller min frustration gäller det här eländet, en virkad kofta. Senast igår satt jag nöjd över mig själv och min briljanta virkförmåga och drömde mig bort till vida oceaner av virkade koftor, amigurumis, plädar osv. Idag var det platt fall. När jag påbörjade virkningen så tänkte jag som vanligt att "det kan väl inte vara så svårt" och det var det inte heller även om jag märkte att koftan verkade bli oroväckande liten. Idag upptäckte jag att jag har virkat fel hela vägen. Mönstret bygger i huvudsak på stolpar. Då detta är min andra virkning någonsin, bortsett från eventuella grytlappar i syslöjden,så tog jag en snabb titt på hur man virkar en stolpe och sen körde jag på. Men jag har inte virkat några stolpar. Inte några halvstolpar heller. Jag har gjort någon egen variant som bäst kan benämnas som trekvartsstolpar...


Irriterad la jag virkningen åt sidan, tog en löprunda, njöt av vårblommorna, fick lite perspektiv och konstaterade att trekvartsstolpar inte ens är värdiga att kallas ett i-landsproblem. Jag tänkte också att om jag erkänner min klantighet och lägger upp virkeländet här så får jag lite press på mig att faktiskt slutföra det. Så härmed lovar jag att göra ett försök till att upprätta min virkheder genom att inom en hyfsat överskådlig framtid visa upp en färdig kofta här!



Bilderna gick jag tillbaka och tog efter löprundan, hade varit bra med en mer springvänlig kamera.


6 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha...du låter som jag. Optimist alltid! Och väldigt ofta upptäcker jag att jag varit alldeles för positiv och att allt har gått alldeles för fort och att det inte alls blev som jag tänkt mig. Men jag tänker att jag lär mig väl alltid något. Efter att ilskan har lagt sig då.... Heja dig!
    :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Hej!
    vilken fin blogg, tack för att du kikade in hos mig så jag hittade hit!
    Här har du en optimist till... åtminstone i början av projekten, haha!
    Men det där ordnar du galant. Själv kan jag virka en lååååång mask, du vet, en maska i rad liksom... stolpar har jag ingen aning om hur man gör. Trekvartsstolpar låter mycket bra och snyggt.
    Kram! Kikar snart in igen!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att jag kunde ta mig tid att lära mig virka...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg jag hittade till nu! Så roligt att du hittade till mig och att du vill vara med i fotoutmaningen i morgon. Varmt välkommen!
    Maria

    SvaraRadera
  5. :) Mmm, känner med dig men coolt att du uppfunnit 3/4 stolpar!! :) Hoppas du har det bra, Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria