Sidor

fredag 4 oktober 2013

Virkad babymössa


Nu är det höst när det är som allra vackrast, med sprakande färger och strålande sol så gott som varenda dag, underbart! Temperaturen kryper stadigt nedåt dessa klara dagar och då kan det sitta fint med en lite varmare mössa på Lille V´s söta huvud. Inspirerad av Pastill googlade jag på lite mönster och fastnade för det här från bloggen Made by Cecilia. Fast istället för att göra en hjälmvariant så ändrade jag mönstret så att det blev riktiga öronlappar på mössan som värmer kinderna gott. Något extra varv för att öka storleken blev det också.


Detta är mitt bidrag i veckans Härmapa hos sveaspunkt som ju handlar om att inspireras av andra, och kanske ändra om lite till sin egen version, men inte glömma att ge lite cred till de som hjälpte en på vägen. Tack Pastill och Made by Cecilia!


Garn: Molly från Järbo garn
Virknål: 4,5

9 kommentarer:

  1. Kul att du vill vara medi Härmapan! Jättefin mössa, en sådan måste jag virka till lille magsparkaren! Fin lördag på dig!! Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken söt mössa! Önskar dig en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  3. söt... och vilka fina bilder bland höstlöven! :-)

    SvaraRadera
  4. Men vilken söt! Nu önskar jag mig en liten bebis att virka en sån mössa till :-)

    SvaraRadera
  5. Vad fin! Grått är en så himla fin färg till bebisar tycker jag. Jag ska se om jag har något garn i gömmorna och sticka en till min lilla kompis också.

    SvaraRadera
  6. Hej. Vilken bra modell på mössa! Finns det ngt mönster? Mvh Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria