Sidor

lördag 18 januari 2014

Spetsklänning till årets alla högtider


Lagom till jul sydde jag denna spetsklänning till Lilla S. Ganska snart insåg jag att den här klänningen går ju att använda till de flesta högtider. I julversionen hade den ett rött band om midjan och matchades med julröda strumpbyxor. Här ser ni den i nyårsversionen med glittrande guldband. Guldstrumpbyxor var påtänkta men de hann aldrig införskaffas, så det blev vita denna festnatt. Klänningen är hyfsat stor i storleken så jag tror att den fortfarande kommer att passa till sommaren, och med krans i håret och bara ben (eller regnbyxor om man ska vara realist) så blir den ju perfekt till midsommar.


Mönstret kommer från Ottobre (6/2013). Jag har lagt till en ärm, tagit bort tyllen och istället förlängt fodret. Spets kan ju vara lite styvt ibland men denna är i mjukaste bomull med en insida som känns som flanell, perfekt för en barnklänning. Jag valde att fodra klänningen med vanligt trikåtyg för att den skulle bli riktigt mjuk att ha på sig en hel lång festdag. 


Spets: Stoff & Stil (köpt för några år sedan)
Vit trikå, foder: Ohlssons tyger
Dragkedja: Ohlssons tyger
Guldband: Ohlssons tyger

3 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig klänning!!! Så praktiskt med en klänning som går att göra om till olika tillfällen!!!!

    SvaraRadera
  2. wow så fin... både mönstret ochn tyget är ljuvligt!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria